maanantai 13. toukokuuta 2013

Virkattu kukka, ohje

Edellisessä postauksessa lupasin tehdä 
ohjeistuksen virkattuun kukkaan.

Tässä se nyt olisi:

Tässä vapaalla kädellä piirretty ohjeistus

Ja sitten vielä vaihe-vaiheelta kuvat ja kirjallinen sepustus:
1. aloitusrengas, 3kjs (=1pylv.) + 23 pylv. =yht.24pylv. 
2. kiristä renkaaksi ja sulje piilosilmukalla
3. 5kjs. jätä 1 pylv. väliin, toista: 1pylv. 2kjs kierros loppuun.
lopuksi 2 piilosilmukkaa
4. 4kjs, 2 kaksoispylvästä, 3kjs. *3kaksoispylvästä, 3 kjs* 
toista *-* kierros loppuun. Lopuksi 2 piilosilmukkaa
5. *3 kaksoispylvästä, 1 kjs, 3kaksoispylvästä, 1 kiinteä silmukka.*
toista tätä kierros loppuun ja sulje piilosilmukalla.
6. päättele, höyrytä ja tärkkää halutessasi.

Lanka, jota olen käyttänyt kukkasiin, on ihanaa bambupuuvillasekoitelankaa.
Blend Bamboo on yksi suosikkilangoistani ja 
löydät sitä: Täältä (klik)

20 kommenttia:

  1. ja vielä kun osaisin virkata niin enhän mie muuta tekiskään :D siehän voisit tehdä sellaset kuvalliset ohjeet virkkaamiseen meille urpoille oikein aasta aameneen tänne ;)

    VastaaPoista
  2. Kiitos ohjeesta! Nämä ovat kyllä niiiin kauniin ja herkän näköisiä <3

    VastaaPoista
  3. Kiitos kaunis.Tallensin ohjeen itselleni ja toki myös ohjeen alkuperän <3

    VastaaPoista
  4. Kiitokset ihanasta ja äärettömän selkeästä ohjeesta. Näin selkeitä ohjeita ei löydy mistään kirjoista, joten taitava ohjeen kirjoittaja olet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, mä oon luullut että oon jotenki huono tekemään ohjeita! Kiitos kannustuksesta, tämä lämmittää mieltä :)

      Poista
  5. Todella kauniita ja tuolla ohjeella osaa ihan kuka vaan tehdä kukkasia:) Todella selkeä ohje! Kiitos!

    VastaaPoista
  6. Jos en tarpeeksi tykännyt virkkauksesta ennen, niin nyt tykkään vielä enemmän. Tuli taas tarve mennä lankakauppaan ostamaan lisää lankoja :D

    VastaaPoista
  7. Tosi hyvä ohje. :) En juuri koskaan virkkaa ja.. noh kukan muotoinen tuli. :) Mistä langasta olettehnyt tuon? Onkohan mulla käsialassa vai langassa (se kierre purkaantui kokonaan) vikaa,kun ulkonäköeiollut mikään silmiä hivelevä. Ei siis läheskään noi hieno kun tuo sinun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Lanka on Blend bamboo, joka on mielestäni ihanan tuntuista virkattavaa.

      Poista
  8. Ajauduin blogiisi kun etsin virkatun kukan ohjetta. Tämä malli on kiva, ja sivusi täynnä ihanaa kokeiltavaa! Kiitos kukan ohjeesta ja tästä blogista!

    Maiju

    VastaaPoista
  9. Kiitos tästä ohjeesta, jäin ihan koukkuun ja joulupaketteihin näitä sujahtikin :) Linkitin sinut blogissani, toivottavasti ei haittaa :) Ihanaa joulunaikaa sinulle :)

    VastaaPoista
  10. Juuri tällaista kukan ohjetta kaipasin, suurkiitokset! :)

    VastaaPoista
  11. Vinkki vasenkätisille! Aloita virkkaaminen lankakerän sisältä, sitten langankierre on samanlainen kuin oikea käteisellä. Joten langasta ei purkaannu kierre kokonaan, olisko tässä vinkkiä nimimerkille yomm?

    VastaaPoista
  12. Lankamaailmalla on todella ihania lankoja! Yritän välttää houkutuksia, mutta lähes kuukausittain siellä on käytävä hakemassa jotakin lisää.

    Väriteemasi sekä töissä että blogissa on mukavan harmoninen. Odotan aina innolla uusia virkkausideoitasi. :)

    VastaaPoista
  13. Kiitos ihana selkeästä ohjeesta! :) Ehkäpä tällä ohjeella osaan minäkin. ;)

    VastaaPoista
  14. Ihana kukka! Ymmärsin ohjeen muuten, mutta miten tuo aloitus tehdään? Tuleeko ne kaikki 23 pylvästä ensimmäiseen silmukkaan vai mitenkä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensin tehdään aloitusrengas ja virkataan siihen kuten kuvassa näkyy, katso 1 ja 2. Esim.Viivin virkkausnetissä on hyvin kerrottu lyhenteet, niihin kannatta tutustua jos lyhehteet ja perusjutut tuntuvat vaikeilta. :)

      Poista
  15. Hei! Kiitos ihanan kukan ohjeesta, aloittelijakin sai kukan aikaiseksi :) Kysyisin vielä, ootko tärkänny nuo valmiit kukat jotenkin? Minkälaista tärkkäystä suosittelisit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! :) Suosittelen tärkkäystä, itse käytän ihan vesi+erikeepperi -seosta jonka sekoitussuhde on 50:50.

      Poista
  16. Kiitos selkeästä ohjeesta. Hyvin olet piirtänyt. Itse en osaa virkata tekstistä vaan aina pitää olla kuva apuna, joka yleensä uupuu. Laitankin kirjanmerkkeihin Blogisi :)